LOVE CLOUDLET

LOVE CLOUDLET

NUTELLÁS ECLAIR FÁNK

2017. május 24. - Bianka Eckert

Már pár bejegyzésben említettem, hogy oda vagyok a fánkokért. Lehet töltött, sima, hosszú, kicsi, pufi...mindegy. Utoljára anyák napján írtam receptet, amit itt találtok. Az már elég régen volt, úgyhogy muszáj volt sütnöm. Csakhogy én ezt az egyik napról a másikra találtam ki, így nem volt meglepő hogy konkrétan semmi alapanyag nem volt itthon a sütéshez. Abból sütöttem, amit találtam. Így született meg az én nutellás eclair fánkom, mascarpones krémmel töltve.

Hozzávalók:

  • 1,5 dl hideg víz
  • 8 dkg vaj felkockázva
  • 10 dkg liszt
  • 1-2 evőkanál cukor ( aki édesebben szereti 2 evőkanállal tegyen) 
  • pici só
  • 4 db tojás ( kicsi v. közepes méretű ) 
  • 250 g mascarpone
  • 250 g philadelphia krémsajt ( natúr )
  • ízlés szerint porcukor
  • 1 db vaníliás cukor
  • 3-4 evőkanál nutella
  • 1 tábla fehér csoki a díszítéshez

Először is egy közepes lábosba teszem a vizet, a kockára vágott vajat, a pici sót és az 1-2 evőkanál cukrot. Mikor elolvadt a vaj és a cukor, hozzá keverem a lisztet. Ne ijedjetek meg, a massza össze fog állni, mint egy labda és ez így van jól. Ha kész a labda, félreteszem picit hűlni. Ezután egyesével hozzákeverem habverővel a tojást. Minden egyes tojást alaposan elkeverem a masszával, mielőtt hozzá adnám a következőt. Olyan tészta állagot kell kapni, amit könnyen lehet formázni, kinyomni a nyomózsákból. A tésztát egy sütőpapírral bélelt tepsibe nyomom ( kb 10 centis csíkba) egymástól messzebb, ugyanis a tészta megnő a sütőbe. Fél órát pihentetem a tésztákat, mielőtt a sütőbe mennének. A tésztákat előmelegített 180 fokos ( légkeveréses ) sütőbe teszem 10 percre, majd a hőfokot visszaveszem 150 fokra és további 20 percig sütöm. FONTOS!, hogy ne nyisd ki a sütőt a sütés közben, mert össze eshetnek a fánkok. Míg sülnek az eclairek elkészítem a tölteléket. Egy tálba simára keverem a mascarponét néhány kanál cukorral, a vaníliás cukorral és a philadelphiával. Kész is. Ha megsültek a fánkok, azonnal félbevágom őket. Az egyik felüket megkenem a krémmel, a másikat ( ami a teteje lesz a fánknak ) belemártom a megolvasztott nutellába) Ezután egymásba illesztettem a párokat és olvasztott fehér csokival díszítettem. Ajánlom, hogy hűtőbe tároljátok..már ha eljuttok odáig, ugyanis nagyon finom és gyorsan fogy!

Jó nassolást, B.♡ 

Ha tetszett a bejegyzés kövess Facebookon,  illetve Instagramon is!

18676406_1677977352227503_1594187140_o.jpg

18697789_1677977288894176_1809096559_o.jpg

18697557_1677981725560399_1920976505_o.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lovecloudlet.blog.hu/api/trackback/id/tr6712537805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása