LOVE CLOUDLET

LOVE CLOUDLET

FORDÍTOTT BANÁNTORTA

2017. május 07. - Bianka Eckert

Eljött végre a hétvége. Nem is akármilyen hétvége, Anyák napja. Ma sem telt másképp, egy virággal leptük meg anyut és saját készítésű sütivel. Tavaly, madértejet készítettem Anyunak. A napokba lapozgattam a goodfood magazint, mikor rátaláltam erre a csodálatos receptre. Anyák napjára szerintem tökéletes! Ha még nem köszöntöttétek meg Anyukátokat, dobjátok össze neki ezt az isteni receptet. Oda lesz érte az tuti!

Nagyon boldog Anyák napját ❤

Hozzávalók:

  • 200 g vaj
  • 150 g kristálycukor
  • 300 g porcukor
  • 3 tojás
  • 150 ml tejföl
  • 240 g liszt
  • fél tk. fahéj
  • negyed tk. őrölt gyömbér
  • 2 és fél tk. sütőpor
  • 1 vaníliás cukor 
  • 3-4 banán ( jobb ha nem érett )
  • csipet só

Én először elkészítettem a karamellt, ami szerintem ennek a sütinek a lelke. Feltettem egy lábosba, 80g vajat, vaníliás cukrot és 150 g kristálycukrot, majd folyamatos keverés közben karamellt főztem belőle. Amint elkészült a karamell egy sütőpapírral bélelt formába öntöttem. ( gyorsan köt a karamell, úgyhogy nem árt vele sietni. ) Erre a rétegre kerül a hosszában felvágott banán ( én egy banánt 4be vágtam, vékonyabb szeletekre) Ekkor nekiállok a süti tésztájának. Ehhez a keverőtálba teszem a lisztet, sót, sütőport, fűszereket, a porcukrot, a tejfölt, az olvadt vajat (120 g) és a 3 tojást. Alaposan összekeverem, hogy sima masszát kapjak. Közben a sütőt előmelegítem 160 fokra ( légkeveréses) A sima massza kerül a banánokra, majd így rakom be a sütőbe 55 percre. A sütit még a formában hagyom 10 percig hűlni, majd egy hirtelen mozdulattal átborítom egy tányérra. A tetejéről lehúzom a sütőpapírt és már csak tálalni kell. Én előző nap sütöttem meg a tortát, ma pedig újra felmelegítettem egy picit, és fagyival valamint durvára aprított mogyoróval tálaltam.

Jó nassolást, B.♡ 

Ha tetszett a bejegyzés kövess Facebookon,  illetve Instagramon is!

18339500_1656478817710690_816580864_o.jpg

18379038_1656478767710695_1162211086_o.jpg

18379117_1656478871044018_1333002593_o.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lovecloudlet.blog.hu/api/trackback/id/tr712487219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása